Media Markt

Standort
4 Bewertungen entsprechen dieser Suche
Alle 1 203 Bewertungen ansehen
Arbeitskultur
Typically working on your feet most of the day, with nice colleagues and appreciative superiors. I have learned a lot about retail in terms of customer needs and satisfaction. Different approaches and product categorization for different customer types. The most difficult part is surely coping with unfriendly and impolite people. What I like most is the familial environment you work in. Everyone knows each other, and you can ask anyone for help at any time.
Vorteile
Products at purchasing prices
Nachteile
Salary is okay but not great
Angenehmes Betriebsklima, vielseitiger Arbeitsalltag
Arbeitskultur
Jag ska börja med att poängtera att jag endast kan tala för den butik jag jobbat i och kan inte säga någonting om hela Media Markt-koncernen överlag. Jag brukar säga till mina kollegor att "vi har inga ledare på jobbet, bara chefer". Vi har tre chefer på bygget som alla jobbar så hårt de kan med att trycka ner personalen och berätta om hur dåliga vi är på vårt jobb. Gärna peka mycket på siffror och fråga hotande varför vi inte nått upp i de mål vi ska ha gjort. Om man har något att säga till om ska man helst hålla det för sig själv. Tar du det med någon av cheferna kommer ganska omgående en bestraffning i form av att du får flytta till en annan avdelning där du inte har någon kunskap alls så du känner dig dålig på ditt jobb när du inte kan bemöta kunderna på det sätt du skulle kunna göra på andra avdelningar. Råkar du visa dig duktig och får en befordran till den interna titeln "Senior Sales", som inte är långt ifrån avdelningschef, ska du inte förvänta dig något lönetillägg. Du får MASSOR av extra ansvar - hela avdelningens försäljning, hålla personalen i bra form kunskapsmässigt och deras välmående på jobbet, hålla avdelningen i bra skick, ha koll på alla inkommande mail och all kundkontakt med telefonsamtal osv osv. Men inget ansvarstillägg som sagt. Detta strider mot Handels kollektivavtal men som cheferna struntar i. Du får ingen utbildning i det du gör utan från dag ett på jobbet blir du kastad ut till tigrarna från start och förväntas kunna allting. "Learning by doing" kallas det. Allt från att faktiskt hitta kartongen till den där datorn kunden vill ha till - mehr...
Nachteile
Dålig ledning, Ingen utvecklingspotential, Ingen utbildning
Arbeitskultur
Là bas entre autres de faire un boulot nécessairement PARFAIT il faut aussi que le personnelle au dessus de vous (et spécialement manager et sous-chef) n'ont pas une dent contre vous, sinon après 6 mois (d'essai bien sur) et quelques semaines en plus bah on vous jette à la porte .
Vorteile
Collègues sympathique, service de sécurité excellent, directeur pres de ces employé
Nachteile
Caisse management pourrie, certainnes personnes "ne vous aiment pas".
Bewerten Sie Ihr aktuelles Unternehmen
Teilen Sie Ihre Erfahrungen, um anderen zu helfen